Jedz jak mistrz – dzieci jedzą to, co ich mistrzowie

Jedz jak mistrz – dzieci jedzą to, co ich mistrzowie

Jak wynika z danych Światowej Organizacji Zdrowia, w Europie otyłość jest najbardziej rozpowszechnioną chorobą przewlekłą wśród dzieci w wieku szkolnym. W Polsce w ciągu ostatnich 20 lat aż trzykrotnie wzrosła liczba dzieci z nadwagą. Na problem zwraca uwagę marka Beko, która w swojej nowej kampanii z udziałem piłkarzy klubu FC Barcelona pokazuje, jak zdrowo odżywiać dzieci i jak przekonać je, że bogate w składniki odżywcze produkty mogą być smaczne.

Marka Beko postanowiła wykorzystać w swoich działaniach siłę autorytetu. Kto, jak nie idol,  przekona maluchy, że coś jest pyszne i warto tego spróbować? Dietetycy zawodników FC Barcelony opracowali kilkadziesiąt przepisów specjalnie z myślą o dzieciach. Znaleźć wśród nich można pomysły na śniadania, obiady i kolacje oraz zdrowe przekąski. To nie tylko instrukcje przygotowania poszczególnych dań, lecz również sugestie, jak wartościowe składniki „przemycić” w atrakcyjnej formie.

Kampania Beko pod hasłem #jedzjakmistrz skierowana jest w szczególności do rodziców dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. W jednym z promującym ją spotów widzimy kilkuletniego chłopca, który łapie się za głowę, gdy mama proponuje mu brokuł. Wtedy jednak do akcji wkraczają piłkarze FC Barcelony, dla których zdrowe warzywa w diecie to obowiązek, ale też kulinarna przyjemność. Twarz chłopca od razu jaśnieje: https://www.youtube.com/watch?v=Axpo-ZVK_3E.

- Zależy nam, aby dostarczyć rodzicom wsparcia i wiedzy w zakresie zdrowego żywienia dzieci – mówi Michał Grzeliński, Dyrektor Marketingu Beko. – Pokazujemy, jak przekonać niejadków albo dzieci marudzące przy posiłku do tego, by z przyjemnością sięgały po zdrowe, pełnowartościowe dania. Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że aż 78 procent rodziców nie ma wsparcia w zakresie zdrowego żywienia dzieci ze strony fachowców czy instytucji, takich jak szkoła, lekarz czy dietetyk, a jednocześnie aż 93 procent z nich uważa, że zdrowe żywienie dziecka jest niezmiernie ważne. Dlatego szczególnie wierzymy, że kampania #jedzjakmistrz jest potrzebna i przyniesie oczekiwane rezultaty.

Kampania Beko #jedzjakmistrz z udziałem piłkarzy FC Barcelony prowadzona jest na całym świecie. W Polsce ambasadorkami projektu zostały Monika Mrozowska, Karolina Malinowska i Agnieszka Mielczarek oraz blogerzy Tasteaway.

Jeśli dotychczasowe tendencje się utrzymają i nie zrobimy nic, by zredukować problem, do 2025 roku na świecie może być ponad 70 milionów otyłych dzieci. Nie bez przyczyny nadmiar kilogramów kwalifikuje się jako chorobę. Otyłość prowadzić może do innych schorzeń, takich jak cukrzyca, choroby układu krążenia i nowotwory.

Wybieranie zdrowych potraw dla dzieci kształtuje w nich preferencje smakowe na całe życie. Dlatego dbałość o tę sferę rozwoju naszych pociech jest tak istotna.

Więcej informacji: www.beko.pl/jedzjakmistrz.